16 Ocak 2011

Ödemiş'e Gittikkk

Dün Ödemiş'e gittik gezmeye. Bütün hafta evden işe, işten eve insanın ruhu bile bunalıyor :) 
Gittim, gezdim, gördüm, fotoğraf çektim ve şimdi yazıyorum bileee. Öncelikle herkese iyi hafta sonları diliyorum. İl olmayı hakeden ilçeler arasındaydı Ödemiş bence dün gördüğüm manzaradan sonra da haketmeli zaten. İmam-ı Birgiye girdik, dualar ettik. Cumartesi günleri pazarı oluyor ayrıca bir de kadın el sanatları pazarı var. Sanırım beni en çok sevindiren pazardı bu. Hayat insana her zaman adil davranmıyor. Bazen evlatlarıyla bir başına kalabilen hanımlar oluyor. Ve hayat onlar için gerçekten zor. Ama gördüm ki Ödemişte bayanlar üretken. Örmüşler getirmişler sermişler el emekleri göz nurlarını satıyorlar. Çok hoşuma gitti. Gez,gez bitmedi o pazar alanı. Her emeği yakından inceledim. Satıcı Hanımları dinledim. Her birinin ayrı hikayesi var. Kimi keyif aldığı için orda, kimi evine ekmek götürebilmek için.  


Renk renk kumaşlar...

Çeşit çeşit tığ işi küpeler...

El boyama örtüler...

Etaminler...

Dolap süsleri....


Kısacası bayanların ürettiği harikalarla dolu bir pazar gezdim ve gezerken de çok mutlu oldum.


Bayanlara bu imkanı veren herkese sonsuz teşekkürler...

Tarlalarda erkeklerle birlikte çalışan, kasabalarda pazar yerine giden, yumurta ve tavuğunu satanondan sonra kendisine gerekenleri bizzat satın alan, çalışmalarının hepsinde kocalarına yardımcı olan kadınlar!.. Ben bu kadınlar arasında kocalarından daha iyi işten anlıyanlara ve hesap yapanlara rastladım.
Mustafa Kemal ATATÜRK! 





2 yorum:

  1. Tığ işi küpeler çok güzel gözüküyor..

    YanıtlaSil
  2. Bence de :) Hatta bir çift kırmızı almıştım kendime

    YanıtlaSil