13 Ekim 2011

Sinir Bozukluğu !



Aslında böyle olaylara takılmam ama bazen gerçekten sinirlerime hakim olamıyorum. Olayı merak edenlere hemen anlatayım : Facebookta Yaratıcı Fikirler ve 10 Marifet adlı sayfaya üyeydim. Sayfa sahibi sürekli güzel pratik fikirler, elişleri ve hobiye yönelik paylaşımlarda bulunuyodu. Fakat sorun paylaştığı fotoğraflar kendisinin değil başka başka bloglardan (ç)aldığı fotoğraflar olmasıydı. Hepimiz zamanı geldiğinde beğendiğimiz başkasına ait fotoğrafları paylaşmıyor muyuz? Paylaşıyoruz ama kaynak gösteriyoruz. Ya bir isim ya da bir link bırakıyoruz ki insanlar o adrese ulaşabilsin . Hanımefendi bugün durumunu güncellemiş demişki "Hanımlar ben beğendiğim ve size fikir vericeğini düşündüğüm şeyleri yapılışının resimleri olmasa bile paylaşıyorum..Çünkü hanımlarımızın bazırları daha önce bu tip şeyler çalışmış olabiliyor ve onlara gerçekten fikir oluyor..Ben zaten resimleri olduğunda yapılışlarının mutlaka paylaşıyorum..Emek harcıyorum bunları araştırıyorum ve bazıları hala kalmış yapılışı yok falan diye şikayet ediyor siz biraz çaba gösterin yapmaya çalışın. Resimlerini çekin bizde bunu yayınlayalım.. yayınlamak bana zor gelmez yani .....;)  " . Ben de yorum olarak eklediğiniz, paylaştığınız fotoğraflarınıza kaynak bildirirseniz kimse sizi suçlamaz dedim. Cevap olarak yok efendim kimse onu suçalayamazmış kimin haddineymiş onu suçlamak . Bende benim de bir bloğum olduğunu, benim fotoğraflarımın benden izinsiz ve ya kaynak gösterilmkesizin paylaşılmasının beni rahatsız edeceğini, hiç bir paylaşımında kaynak göstermediğini ve bunun da 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası' na aykırı olduğunu belirttim. Mesai bitiş saati olduğu için işimden çıkıp eve geldim . Facebook'umu açtım tabiki yorumlarım silinmiş veee SAYFADAN ATILMIŞIM :) Ve durum güncellenmiş   "Ne olursa olsun paylaşımlar devam edicek kıskançlıklar bizi yıldıramaz hanımlar :) " Güler misin Ağlar mısın buna şimdi ? Sadece aklıma bir cümle geldi :

DOĞRU SÖYLEYENİ DOKUZ KÖYDEN KOVARLAR !!!



10 yorum:

  1. Her şeyden önce bizim gibi düşünenler emeğe saygı duydukları için zaten linkleri paylaşırlar. Buradan bu tavrı sergileyen kişinin yapısını anlayabilirsin. Şayet emeğe saygısı olsa linki de paylaşır. Arayıp araştırırken harcadığı zamanın yanında bir link eklemek bu kadar zor olmamalı. Sonrasında senin uyarın karşısında hatasını düzeltip, belki de bugüne kadar linksiz yaptığı paylaşımlar adına özür dileyip bundan sonra dikkat edeceğini söylemesi ve sana da uyarın için teşekkür etmesi gerekirken sayfadan atması ve uyarını da kıskançlık diye nitelemesi bana söyleyecek pek söz bırakmadı! Bozma sinirini. Acaba facebooka grup şikayet edilebilir mi? İzinsiz paylaşımlar yaptığına göre ona da bir yaptırımı olmalı.

    YanıtlaSil
  2. Okuyan`a hak veriyorum. Facebook`a şikayet edilip durum açıklanabilir. Çok yazık böyle düşünen insanlar olması. Link verse ne olacak yani...Şunu da belirteyim, link vermekle de iş bitmiyor, yabancı kaynaklı siteler en azından mesaj atıp link vermek için izin isteyin diyorlar.
    Başkalarının emek verip yaptığı onca işi izinsiz, linksiz kullanan birine ne laf anlatır ki!
    Facebook`a girip ben de baktım ve hatunun yazdıklarını okudum, akşam akşam ben de sinirlendim şimdi:(

    YanıtlaSil
  3. facebookte şikayet hakkı var ve arkadaşım şikayet etmelisin ama süreç nasıl işliyor bilmiyorum.sonuçta paylaşımlar bizede ait olabilir ve habersiz yada sanki kendine aitmiş gibi paylaşıldığında ben buna çok üzülürüm.benim başka bir bloğum var ve başkalarına ait paylaşımlar yapıyorum ve her seferinde onlara mesaj bırakıyor yada izin alıyorum.insanların hoşuna gidiyor.hem beğenilmek hem reklamının yapılnası gibi bişey.sıkma canını başka ne diyeyim bilmiyorum ki!

    YanıtlaSil
  4. hatta burada http://www.facebook.com/media/set/?set=a.246001135447730.56040.152591988121979&type=1 marifetli peri blogu da bu http://chicolatta.blogspot.com/2011/05/hamur-kabartmal-kasklk-ve-tepsi.html
    onun çalışmasını paylaşmış... ben kendisini haberdar ettim... belki linksiz çalışmasını yayınlamasını istemez...

    YanıtlaSil
  5. artık bu tarz şeyler bana yabancı değil facede gezerken kasnak işlerimin yayınlardığını gördüm ve tepkisiz kalmadım aldığım cevap çok komik ve sabitti eklemeseymişim öyle söyledi bayan veee benim işlerimi satışa sunmuş model olarak eklemiş ben iş güç edip uğraşıp güzel şeyler çıkarayım haddini bilmeyen bazıları benim işlerim üzerinden para kazansın yok böyle bişey hiç geri kalmadım ağırlığımı koydum helel kazanmadığını felan fazdım sayfayı şikayet ettim arkadaşlarımda bana yardımcı oldu sağolsunlar sayfa hemen kapandı
    kolayına kaçıyorlar ve kendilerini haklı çıkarmaya çılışıyorlar ortada bir emek yok
    bayanın cevabı çok sinir bozucu sayfayı şikayet edebilirsiniz

    YanıtlaSil
  6. sana da geçmiş olsun Canancım... emek hırsızlığına bir de arsızlık eklemiş... ne kadar ayıp...

    YanıtlaSil
  7. Okuyancım facebookta grubu şikayet ettim ama tabiki facebook 4 bin kusur kişinin beğendiği sayfayı az sayıda istekle kapatmaz diye düşünüyorum. Etrafta böyle insanların olması beni üzdü açıkcası. Fotoğraflarıma pek blog adresimi yazmıyordum ama şimdi az da olsa düşündüm .

    Sevgili Semi'nin Mutlu Elleri okuyup sinirlenmemek yok artık dememek imkansız bu hatunun yazdıklarını okuyunca. Neyse gözüm hep o sitede olucak inşallah benim fotoğrafları yayınlarda dünyasını dar ederim onun :p :D :D

    Sevgili alanay sen doğru olanı yapıyorsun canım bence de en güzeli bu . Ortada bir emek var ve emeğe saygı duymalı herkes. Sayfayı şikayet ettim ama bir sonuç vereceğini sanmıyorum .

    Sevgili Canan benzer durumlarla karşılaşmışız sanırım. Hayır yapılan bir hata var bir de bunu yapanın ukalalıkları var. İnsanı en delirten şey de bu zaten . Senin adına üzüldüm . Emek hırsızları okuyanın da dediği gibi bir de arsızlaşmışlar gerçekten.

    Ben hiç bir zaman böyle sinir, nefret, kin dolu cümleler sarfetmek istemem aksine herkesi herşeyiyle seven bir insanım ama haksızlıklara dayanamıyorum. Birilerinin mağdur edilmesine inanın dayanamıyorum. Hepinize sevgilerimi gönderiyorum. Bir dahaki postum bol renkli olur umarım bu sinirden arınmış oluruz :) Çok öpüyorummm

    YanıtlaSil
  8. Arkadaşlar sanırım amacımıza ulaşmışız :) Ama tabi Hanımefendiden bi güzel azarları da işitmişiz. Artık yabancı sitelerden paylaşımlar yapılacakmış çünkü biz Türk blog sahipleri onlardan görüp, yapıp sonra kendimizin gibi sunuyormuşuz yaptıklarımızı :) Neyse bu olayda böylece kapanmıştır. Destekleriniz için teşekkür ederim. Sadece kendi emeği için değil başkasının emeği içinde savaşanları gönülden kutluyorum.

    YanıtlaSil
  9. kesinlikle katılıyorum size...
    geçenlerde de binbir emekle yapılmış şeker hamuru kurabiyeleri yapmış bir arkadaşımız aynı durumdan bahsetmişti bloğunda..
    resimlerdeki sayfa isimlerini photoshop programı ile kesip kendi sayfasının ismini yazmıştı birisi...
    şoke olmuştum resmenn
    sessiz kalmamak lazım...
    gönül dolusu sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Arkadaşınız adına üzüldüm keşke bu olayları hiç yaşamasak ama maalesef yaşanıyor ve bize de böyle olaylarla başa çıkmak kalıyor . İçten sevgilerimle ...

    YanıtlaSil